Retourbeleid en restitutiebeleid
retourbeleid
Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. U bent verantwoordelijk voor de retourkosten, maar er worden geen heropvulkosten in rekening gebracht. Dit geldt alleen als de geretourneerde goederen niet meer in hun originele verzegeling zitten. In dat geval behouden wij ons het recht voor om heropvulkosten van maximaal 20% van de aankoopprijs in rekening te brengen als wederverkoop onder dezelfde voorwaarden niet meer mogelijk is.
Houd er rekening mee dat artikelen uit onze cosmeticacategorie niet kunnen worden geretourneerd als ze eenmaal zijn geopend. Voor meer informatie over retourneren kunt u gerust contact met ons opnemen.
Indien een klant weigert een pakket in ontvangst te nemen of het pakket niet binnen de gestelde termijn ophaalt bij het afhaalpunt en het pakket daarom naar ons wordt teruggestuurd, behouden wij ons het recht voor om de hieruit voortvloeiende kosten (bijv. retourzending, opslag en verwerking) bij de klant in rekening te brengen of de hieruit voortvloeiende schade bij de terugbetaling van het aankoopbedrag te verrekenen.
restitutiebeleid
Indien het geretourneerde artikel correct is verzonden, ontvangt u binnen een week het aankoopbedrag terug.
Beschadigde leveringen en klachten
Wij hechten er veel waarde aan dat uw bestelling u veilig en in perfecte staat bereikt. Het kan echter voorkomen dat er tijdens de verzending schade ontstaat. Het is belangrijk dat u de goederen bij levering zorgvuldig controleert in aanwezigheid van de bezorger. Indien de buitenverpakking of de inhoud bij ontvangst zichtbare schade vertoont, verzoeken wij u om rechtstreeks bij de bezorger te klagen en de schade op de pakbon of in een elektronisch afleverrapport te vermelden. Als u schade constateert, verzoeken wij u om dit direct aan onze klantenservice te melden. Stuur hiervoor foto's en een beschrijving van de schade naar onze klantenservice.
Duidelijke transportschade die niet direct bij ontvangst van het pakket kon worden ontdekt en pas na het openen van de verpakking wordt ontdekt, moet door de klant onmiddellijk na ontvangst van de goederen, maar uiterlijk binnen 4 dagen, worden gemeld. Een latere melding kan tot gevolg hebben dat wij geen aanspraken meer kunnen doen gelden jegens de transportdienstverlener of leverancier en dat er derhalve geen vervangende levering of retournering van de goederen kan plaatsvinden. Om deze reden kunnen wij het product niet retour accepteren.
Indien u heeft aangegeven dat de levering op een specifieke locatie kan worden achtergelaten (leveringsautorisatie), bent u vanaf het moment van levering verantwoordelijk voor de staat van de goederen. Schade die pas later wordt ontdekt, nadat de goederen zijn afgegeven zonder dat u of een derde partij deze heeft overgenomen, kan lastig te bewijzen zijn. In dergelijke gevallen is onze aansprakelijkheid voor schade uitgesloten, aangezien de veilige ontvangst van de goederen niet is vastgesteld.
Indien bij aflevering geen schade is geconstateerd en gedocumenteerd en er geen toestemming is verleend om de goederen achter te laten, gaan wij ervan uit dat de goederen in perfecte staat zijn ontvangen. In een dergelijk geval kunnen later ingediende schadeclaims niet worden geaccepteerd, omdat er geen bewijs is dat de schade tijdens het transport is ontstaan. In deze gevallen zou een gratis retourzending wegens schade derhalve uitgesloten zijn.
Om ons te helpen met productklachten en om een soepel proces te garanderen, hebben we de volgende foto's van u nodig:
Foto van de buitenverpakking (inclusief noppenfolie)
Afbeelding van de geopende productverpakking met de interne beschermingsmiddelen
Afbeelding van het bijgevoegde label van het bezorgbedrijf
foto van de schade aan het product
Wilt u een artikel retourneren, start dan het proces met uw inloggegevens of e-mailadres en bestelnummer.
Tenzij anders door ons medegedeeld, kunt u de goederen naar het volgende adres sturen:
Cleopatra Handel GmbH
Zollstraße 19
41460 Neuss